Køb

Køb af hæftet

Forord

I denne masteropgave tager jeg et retrospetivt blik på en personlig rejse. En rejse, der startede da jeg på studiet i september 2014 kort blev præsenteret for Willigs tanker om umyndiggørelse (Willig, 2009). En rejse , hvor jeg finder min egen myndighed og afholder en workshop om emnet. I masteropgaven dykker jeg ned i et lille koralområde, beskriver mit dyk i nutid og linært for læsevenlighedens skyld.

 

 

Hæftet består af 24 A5 sider og kan købes ved:

 

  • at overføre 50 kr. til konto: 8113-7413167 Husk at angiv skole el. navn + adresse
  • eller ved at overføre 50 kr. via Mobil pay eller Swipp tlf. 30232519 Tine Dalskov
  • navn og adresse skrives til email: info@tinedalskov.dk eller i beskedfeltet på Swipp/Mobil pay
  • hæftet sendes incl. kvittering, når penge og adresse er modtaget.

 

 

I forbindelse med salg af hæftet er der intet overskud.

Følg med på den videre rejse

 

 

Indhold

Hæftet er en gengivelse af masteropgaven fra modul 3 "kompetenceudvikling set i et videnssamfund" på DPU feb. 2015. I opgaven berøres:

  • Umyndiggørelsesprocesser
  • Myndighedsbegrebet
  • Tidsopfattelser - Betydningsfuld tid
  • Et syn på skole i forandring
  • Ytringsfrihed i skoleverden idag

Viden gør en forskel

For via viden om samfundsforsholdene, der holder os fast som en anden Pinocchio kan vi skabe en ny dialog båret af åbenhed, tillid og myndighed.

  • Vi bør skabe et samfund sammen
  • Aktørerne. ledere og lærere bør kunne ytre sig om skolen idag
  • Oplevelsen af myndighed hos alle aktørerne i skoleverden er vigtig
  • Vi bør vende blikket mod samfundet og væk fra os selv.
  • Konstruktiv kritik bør være løsningsorienteret

Hent inspiration

"Livsfarlig ledelse" af

Christian Ørsted

"Stå fast" af

Svend Brickmann

"Umyndiggørelsen" af

Rasmus Willig

"Kritikkens U-vendning" af

Rasmus Willig

Copyright © Tine Dalskov